Stillsamhet och eftertanke

En av de allra största anledningarna till att jag älskar att resa till Asien, och som här på blombilderna från Thailand, är det lugna tempot, stillsamheten och tid för eftertanke som jag så väl behöver.



Det går bara inte att jäkta där! Jag blir avstressad så fort jag klivit av flyget till Thailand. Människorna är så underbara, klimatet perfekt och naturen bjuder på en djungel av synintryck och dofter. På nästan varje hotel jag varit har det funnits någon form av vattenspegel, i form av en damm eller bara i en kruka med några blommor i.



Så vackert och enkelt. Längtar så otroligt mycket tillbaka till Thailand, men just nu är jag inte pigg nog att resa iväg. Behöver vila ett tag till innan resan över till Asien.



Alla bilder i den här artikeln kommer från underbara Sawasdee Village i Kata Beach i Phuket, Thailand. Jag bodde här för ett antal år sedan och minns det med glädje.



http://www.phuketsawasdee.com/

Text och bild: Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer