En enkel måltid på stranden

Ibland är det enkla just det bästa. Hur många gånger har jag inte ätit en måltid på stranden, med fötterna väl nerborrade i sanden. Här med en kall Singha och en curry med ris.



Jag älskar verkligen att testa den lokala maten när jag reser. Bilderna här kommer från en resa jag gjorde till Khao Lak, mindre än ett år innan den stora tsunamin. En enorm sorg för hela området och alla inblandade. Förlorade själv en kollega som var där på semester med maken, denna hemska vinterdag, RIP!



Det var min första resa till Thailand och jag blev helt förälskad. Hade bara besökt Nepal i Asien tidigare, en annan plats som jag alltid kommer längta tillbaka till. Men Thailand var ändå något helt annat, både sol och värme, hav och grönskande djungel. Samt otroligt god mat. Längtar alltid tillbaka till Thailand!

Text och foto: Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer