Mötte två brudpar i St Petersburg

Jag älskar att fotografera, ett tag hade jag en större kamera som jag då släpade på. Idag är det väl mest mobilen som gäller. Men jag försöker alltid fotografera små ögonblick, var jag än reser.


Som ni ser på bilden ovan besöker jag här Ryssland, är utanför Vinterpalatset i St Petersburg. Här bodde en gång tsaren och hans familj, idag är detta ett berömt konstmuseum, Eremitaget.


Här är den berömda Uppståndelsekyrkan, som är ett minnesmärke efter tsar Alexander II som avled 1881 efter ett attentat. Kyrkan var helt klar först 1907.


Under resan i St Petersburg stötte jag ihop med ett antal brudpar som alla var ute på stan för att fotograferas, detta par fotograferades framför Uppståndelsekyrkan. Man kan väl inte undgå att titta lite extra på maken, med armarna i kors och hans silvriga kostym.


Det är en vacker stad, med mycket att se, grandios arkitektur, pampiga palats och spännande kyrkor. Själv var jag bara där i en dag eftersom jag reste dit på en kryssning. Ni kan själva se mer av St Petersburg i filmen ovan.


Här det andra paret som fotograferades i en av stadens många parker.

Av Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg
Foto: Agneta Nisbeth och film Youtube




Kommentarer