Lev billigt i Klong Muang

Kan bara inte låta bli att drömma mig bort igen, till Thailand som vanligt. Med två prov på vad man kan äta i landet. Både billigt och gott.



Detta är en tallrik med Pad Thai som jag åt under en resa i Krabi-provinsen. Närmare bestämt utanför Ao Nang och vid en mycket enkel restaurang i Klong Muang. Denna måltid kostade bara 15 kronor, inklusive en dryck. Och det var supergott!



Här en lite lyxigare rätt, på en annan krog längs Klong Muang-stranden. Bakom den blomsterpyntade svarta konen dolde sig riset. Denna festmåltid gick på ca 40 kronor med en öl.



Längtar alltid tillbaka till Thailand, bara att sitta här i stillheten och tystnaden är helt underbart.


Här kan ni själva se reklamen jag hittade utanför en annan restaurang i närheten.

Jag bodde som jag tidigare berättat om på det både charmiga och lyxiga hotellet Sofitel Krabi - ni kan läsa mer om det här››

Här kan ni se en film från Youtube från just Klong Muang.



Text och foto: Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer