Mer terror - nu i Thailand

Nästan varje dag nu så här vi om nya attacker någonstans i världen. Igår och idag har vi hört om nya bomber i Thailand, bland annat i Hua Hin, Trang, Surat Thani, Phang Nga och Phuket skriver tidningen Bangkok Post.



Tack och lov blev det inte allt för många dödsoffer, i alla fall i nuläget, men bara en person som mist livet är en för mycket.



Idag fredag är det motsvarigheten till Mors Dag i landet, det är också drottning Sirikits födelsedag. Eftersom det dessutom är en helgdag väntas många människor ut på gatorna.





Vi kan bara hoppas att det inte blir nya hemska attacker och att ännu fler människor får sätta livet till. Mina tankar är nu hos alla er som drabbats av dessa hemska bombdåd. Ta vara på er, var ni än befinner er i vår oroliga värld!




Jag har - som ni kanske förstått genom alla mina inlägg här på sajten - lärt mig att älska Thailand. Har blivit sju resor dit genom åren och jag längtar dit varje dag. Och så fort jag mår bättre kommer jag att resa dit igen, var så säker!

UD skriver nu:
Besökare i landet uppmanas iaktta försiktighet och vara uppmärksamma, följa lokala myndigheters anvisningar samt höra av sig till anhöriga i Sverige.
Med anledning av ovan händelser hålls ambassadens växel öppen, telefonnummer + 66 2 263 72 00. Boende i Sverige uppmanas att ringa UD-jouren +46 8 405 50 05.
Med anledning av säkerhetsläget avråder UD från icke nödvändiga resor till de fyra södra provinserna Narathiwat, Yala, Pattani och Songkhla

För det att veta mer om det dagsaktuella resläget i Thailand - läs mer på UD:s hemsida här››


Text och foto: Agneta Nisbeth och Nicola Chessa/Nisbeths resblogg






Kommentarer