Morgonyoga på Lopesan Babobab

När man inte längre kan flyga iväg får man drömma och framtida resor eller minnas de man redan har  gjort. Denna gång får ni några minnen från en semester på Gran Canaria där jag bodde på det läckra hotellet Lopesan Baobab i Meloneras. Två veckor med gratis yoga varje morgon, lyxig träning för både kropp och själ.


Varje dag var det gratis yoga på hotellet.

Det har blivit mycket populärt att kombinera semestern med någon form av träning. Jag har tidigare skrivit om min resa till Playitas på Fuerteventura. Denna gång bjuder jag på något helt annat.
För det finns andra hotell som inte är fullt så träningsinriktade men ändå perfekta om man bara vill komma igång lite lagom...

Lopesan Baobab är byggt i afrikansk stil.

Som på det femstjärniga hotellet Lopesan Babobab i lyxiga Meloneras på Gran Canaria. Där man kan kombinera ett lättjefullt semesterliv med att komma i form under sina lediga veckor i solen. Under resan hit valde jag Apollo som också hade halvpension inkluderad i priset, samt olika former av träning, som yoga varje morgon klockan åtta. Men även de andra charterbolagen har reser till detta mycket lyxiga hotell i afrikansk stil.


En av restaurangerna på hotellet.

Detta gjorde att man kunde få en bra start varje morgon, efter 45 minuters yoga gick jag tillbaka till rummet, tog en kaffe, duschade och gick sedan ner till frukosten. Sedan solade jag vid någon av alla de många pooler som fanns på hotellområdet.



Det stora hotellet som har ett afrikanskt tema ligger i den lyxiga orten Meloneras, i närheten av Maspalomas sanddyner. Överallt kan man hitta små detaljer och utsmyckningar som får en att känna man vore i Afrika.


Det finns en härlig strand alldeles i närheten av hotellet.

Hela hotellet var designat, ner till varje pryl och stol. Kanske lite opraktiskt ibland med kul att titta på. Bara att gå runt hela området tog över 20 minuter! Men det var alltid något nytt man kunde lägga märke till.


Läs mer om hotellet och hur jag reser billigt här i ett annat inlägg››



Av Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg
Foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer