Julpyssel hemma

Det börjar närma sig, snart är det jul igen! Jag älskar faktiskt att göra det mysigt hemma, även om jag inte gillar mörkret och kylan så tycker jag om att vara inomhus och pynta.



Hyacinter är ett måste, har flera i olika stadier i hela huset. Så några alltid kan sprida sin väldoft.



Hoppas att det inte blir en allt för lång och kall vinter. Redan nu är det snö och några minusgrader här i Uppsala-trakten. Ni kan själv se snön utanför mitt matsalsfönster.



Någon julgran behövs inte utomhus, här ett exempel på vad man kan göra med sin flaggstång.



Försöker alltid att fixa till det med ljus hemma, här en liten ljuskedja i form av lysande hjärtan som jag placerat runt mina antika karaffer, placerade på en glasbricka.



Julgranen blir liten, i kruka och med några snygga lampor i som lyser upp vardagsrummet.

Text och foto: Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer