Jag vill inte ha en svan på hotellsängen!

Undrar om det finns fler som inte uppskattar att få sina handdukar skrynkliga och ihoptvistade i form av en svan eller elefant som sedan lagts på din hotellsäng? Jag gillar det i alla fall inte alls, även om jag vet att städerskan lagt ner stort arbete bakom.

Ett underbart rum på Eagles Villas i Halkidiki, Grekland, utan trams.

De flesta av oss gillar att bli väl omhändertagna på hotellet vi valt och att få en bra service på rummet i form av städning, bäddning och allt annat som hör till. Men det finns också saker som i alla fall jag finner något mer irriterande, även om det tydligen uppskattas av andra... På bilden ovan ser ni ett perfekt rum i en poolvilla i Halkidiki - Eagles Villas. Inga handduksfigurer här inte!

Från ett rum på en lyxigare B&B i Rom.

Ovan en säng som jag föredrar det, från ett rum jag hade på en mysigt B&B i Rom. Mina handdukar slapp bli skrynkliga efter att ha misshandlas av städerskan, istället fick jag en liten karamell som ni ser här på kudden - den kom innan jag gick och lade mig. Lite gulligt, speciellt med tanke på att detta inte ens var ett hotell.


En svan på sängen under en resa till Turkiet

Jag är som sagt inte alls förtjust i denna tradition att fixa till hotellsängen på detta vis! Jag gillar inte att någon skrynklar till mina handdukar. Eller lakan som var fallet här på bilden ovan, vikta som en svan eller kanske som en elefant. Vad i hela friden ska det vara bra för? Bilden med svanen kommer från en semester i Turkiet där jag hittade denna skapelse på sängen en eftermiddag.


Här ett rum utan vare sig karamell eller svan på sängen, i Saigon.

Gillar ni att få era handdukar på hotellrummet som djur eller något annat kreativt? Jag föredrar en karamell eller en bit choklad i så fall. Eller en riktig blomma som jag fått på många hotellrum i Asien. På ett hotell i Thailand - Cape Sienna i Phuket - fick jag små handskrivna hälsningar på sängen om en god natt eller om att tro på sig själv och en hopp om en fin morgondag, det uppskattades verkligen!

Vad säger ni om saken?

Av Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer