2 gånger bröllop på Sri Lanka

Under en resa jag gjorde många år sedan till Sri Lanka fick jag chansen att uppleva ett antal bröllop på hotellet. En spännande upplevelse.



Jag bodde på ett av landets mest spännande hotell, Hotel Blue Water, designat av den lokala arkitekten Geoffrey Bava. Bägge bröllopen ägde rum i hotellträdgården. Ett av bröllopen var med ett brudpar från just Sri Lanka med brud i vit spetsklänning. Vi ser dem här tillsammans med sitt färggranna brudfölje.



Sedan var det också ett tyskt par som vigdes i trädgården, de fick också klappa en elefant på köpet. Denna gång bar brudgummen vitt och bruden hade en härligt blodröd klänning.



Paret på väg till bröllopet, med sin familj. En dag att minnas för resten av livet antar jag.



Hotellet var verkligen underbart, stilen var lite rå. Betong var det genomgående inslaget i byggnaderna. Poolen var stor med möjlighet att simma runt i olika avdelningar. Havet låg också alldeles intill.



En bild från stranden precis utanför, som ligger i Wadduwa. Inte mycket folk här precis.

Från youtube kommer denna film, från ett av mina absoluta favorithotell i Asien. Man kan faktiskt boka detta med charter från bland annat TUI.

Läs mer om detta på TUI:s hemsida här››





Text och foto: Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer