Så pimpar du din resväska

Har du som jag svurit över hur svårt det kan vara att hitta din resväska på flygplatsen, när du står där och väntar på bagagebandet?



När jag köpte min senaste resväska, en snygg, lätt resväska som också kan användas som handbagage, ville jag pimpa den lite. Fixa till den så att den skulle bli lättare att känna igen på flygplatsen. Letade länge efter några klistermärken som jag tyckte passade. Sedan fann jag två ark med fjärilar, vet inte hur länge de kommer sitta fast men snygga är de!



Jag har satt dem på alla ställen man kan tänka sig se väskan utan att behöva vända på den. Jag hängde också på ett snöre och en adresslapp, för säkerhets skull.
Har nu använt den ett antal gånger och den fungerar lika bra varje gång, tar med den som handbagage till resmålet och checkar sedan in den, betydligt tyger med olika inköp, på vägen hem. Praktiskt och smärtfritt resande!


Text och foto: Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer