En sommardag - hemma i Sverige

Det finns få saker som jag älskar så mycket som att vara ute i naturen en sommardag, allt är grönt och även om solen inte skiner trivs jag att bara göra ingenting under helger och kvällar.



Trädgårdsarbete kommer inte alltid på första plats... Även om det borde rensas i rabatterna. Jag ligger nog hellre och vilar lite, med en god bok eller med ett korsord. Det är lite som att ha semester utomlands, fast hemma och utan pool.



Här, i mina blomsterrabatter finns inte bara rosor och andra blommor, utan också endel konstverk av min mamma Gunvor som tyvärr inte finns hos oss längre. Sedan hon gått bort har jag fyllt både hemmet och trädgården med hennes verk.



Här en till figur från henne, på en vägg. Jag har även fyllt hemmet med skulpturer och annat från henne, här en modersgestalt i ett av mina fönster.



Snart är det dock dags för mig att resa ut i världen på en ny resa, återkommer om denna lite senare. Ha en fin sommar, var än ni är!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer