Söndagsbrunch vid Steninge slott

Man behöver inte alltid resa långt för att upptäcka något nytt, det går faktiskt lika bra att göra små utflykter även i närområdet. Och det kan faktiskt resultera i nya härliga minnen, som detta underbara buffébord.

Det finns mycket att välja på här!

Som häromveckan då jag reste över till närbelägna Sigtuna/Märsta för att äta en läcker söndagsbrunch på Stenladan vid Steninge slott. Här finns en restaurang som bjuder på en mycket läcker buffé med allehanda godsaker. Just nu kostar det nästan 300 kr per person att äta brunchen, men då ingår mer mat än vad du orkar äta.


Stenladan i Märsta/Sigtuna.

Stenladan och Steningen slott ligger bara en 30 minuters resa från mitt hem, så det borde väl inte kallas för någon längre utflykt men det är ett mycket kärt utflyktsmål får mig, speciellt om man får möjlighet att äta deras underbara brunch.. Det finns givetvis också möjlighet att bara ta en kaffe och en kaka eller räksmörgås om man så skulle föredra.


Man går inte härifrån hungrig.

I stenladan som ligger precis i närheten av slottet finns numera en lunchrestaurang med chansen att äta en riktigt god brunch med allt vad det innebär av kallskuret, sallader, varmrätter och så ett riktigt maffigt dessertbord och kaffe på maten. Men jag rekommenderar att boka bod innan.


Ett besök i blomsteraffären.

Efter en lång lunch och en massa prat och mat, så kan man sedan vandra runt i resten av byggnaden som innehåller flera olika spännande affärer i två våningar. Här finns allt från blommor till köksprylar, möbler och kläder.




Här en bild från affärerna på övervåningen - en möbel- och inredningsaffär där jag handlade en skön kudde under ett av mina besök på stället.



Läs mer här på deras hemsida››

Text och foto: Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer