En bok om dagen...

Alla som känner mig vet att jag är en boknörd av stora mått. Jag fullkomligt slukar böcker, speciellt under mina semestrar, i alla fall de som går ut på att bara ligga vid poolen och slappa.

Vid poolen på hotel Cape Sienna i Kamala på Phuket.

Jag brukar faktiskt läsa runt en bok om dagen under vissa resor, speciellt när jag åker till Thailand som på bilden ovan. Mitt mest avslappnande resmål där jag oftast inte gör annat än ligger i skuggan med mina böcker och läser, eller tar ett dopp med jämna mellanrum.


Det är som bäst att ligga på stranden vid solnedgången.

Eftersom jag inte kan ta med mig mer 6-8 böcker, får inte plats med fler i resväskan, så måste jag få tag på nya under resan. Många hotell har varit smarta nog att ha en bokhylla med böcker där man kan lämna in sina väl läsa romaner för att låna nya.


Här var låneböckerna inklädda i papper.

På designhotellet Indigo Pearl (nu omdöpt till The Slate) på semesterön Phuket hade man tagit steget lite längre. Alla låneböcker hade klätts in med vitt papper för att de bättre skulle passa in i den enhetliga designen på detta mycket smakfulla hotell. Men det gör varken till eller från för mig, jag vill bara läsa innehållet och är alltid lika tacksam för hotell som har den möjligheten med låneböcker. Det blir ju också en plats - en bokhylla - där man kan lämna sina egna, utlästa böcker innan avresan.




Förutom alla papperböcker har jag alltid också några andra nerladdade i min telefon, så jag inte står helt utan. Det skulle vara en mindre "katastrof" för mig som måste ha något att läsa under resan.

När jag väl är inne på ämnet läsa böcker kan jag också passa på att göra reklam för min egen roman "Mitt nya liv som katt" som finns att köpa digitalt online:


Adlibris har min bok online här››

Hur gör ni på resan? Läser ni böcker digitalt eller i vanlig fysisk form?

Text och foto; Agneta Nisbeth och Nicola Chessa

Kommentarer