Älskade katter - hemma och borta

Det var några år sedan min egen katt Kisse gick ur tiden, så numera får jag nöja mig med att umgås med andras djur. Älskar också att fotografera katter dit jag kommer, både långt borta och nära.



Här en kisse jag såg under en promenad i den italienska staden Matera som ligger i södra delen av landet, i Apulien. Den satt stolt på sin farstukvist och spanade ut över stadens besökare, klädd i ett halsband som prytts med en röd rosett.



Denna söta men mycket skygga katt finns tyvärr inte längre med oss, han gick bort under förra vintern tyvärr, efter många år på jorden. Minns dig med glädje lille vän!

Vilar ut i staden Vis.

Här flera fina kattminnen från några av mina resor. Först ut denna sköna kisse som spanade in omgivningen på en mur i staden Vis på den kroatiska ön med samma namn. Den vackra ön ligger en bit utanför staden Split och är verkligen värd ett besök. Kissen på bilden verkade ha bra koll på allt som hände omkring den, medan den njöt av kvällens något svalare temperatur...

Hungrig katt i Phuket.

Dessa lägger katter som ni kan se här ovan hade precis blivit utfodrade av några snälla damer på en thaimassage-salong i Thailand på ön Phuket vid Karon Beach. En av kissarna slukade glupskt maten medan den andra mest vilade ut i värmen efter att ha ätit upp det som erbjöds.

Sover på hussen enkla dagbädd vid taxistolpen.
Även här en katt i Thailand, denna gång är jag i Bangkok och vid en taxistolpe på gatan, dit man tydligen kunde ringa efter en bil. Med sig hade föraren denna fina kisse som trött tog sig en lur. på taxichauffören enkla säng.

Min katt Kisse som nu befinner sig i katthimlen.

Och så till sist, min egen älskade katt Kisse som här ses vila ut hemma hos mig efter en heldag utomhus. Jag saknar dig väldigt och hoppas du har det bra i katthimlen!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer