Några minnen från ett favorithotell

När jag bara ska koppla och och komma i form är just detta hotell i Krabi i Thailand det jag kommer tillbaka till, Sofitel Krabi Phokeethra Golf & Spa Resort.

Underbara Sofitel Krabi

Har visserligen bara bott här två gånger men det kommer bli fler, jag lovar! Stället har en av Thailands allra största pooler, den är helt enorm och ljuvlig att bada i. Här finns alltid solstolar, så ingen stress att hitta din plats i solen eller skuggan. Trädgården som omger stället är är också ljuvlig, som ni ser på bilden ovan.


En bild på mig med utsikt över trädgården, poolen och havet en sen kväll. Man kan se underbara solnedgångar från hotellet och stranden utanför.

Stranden utanför hotellet.

Så här ser det ut på stranden utanför hotellet, vid kusten Klong Muang, inte den bästa för bad kanske med stor skillnad på ebb och flod, men underbar att vandra på och bara njuta av.




Så ett foto från den härliga och luftiga lobbyn. Här finns inte så många väggar så det fläktar alltid lite. På kvällarna spelar någon alltid på flygeln jag står vid på bilden.

Hotellet är lika snyggt kväll som dag

Till slut en bild från Tui som har med hotellet i sitt utbud, har åkt med dem bägge gångerna hit till Krabi och Klong Muang. Så ni får en skymt av den fantastiska poolen.

Läs mer om hotellet här››
Eller hos Tui här››



Kommentarer