Passa på - just nu superlåga priser till lyxhotellet Atlantis the Palm i Dubai

Visserligen är det väldigt varmt i Dubai just nu under sommaren, men det hindrar inte att man ändå kan njuta av allt vad några av Förenade Arabemiraten har att erbjuda. Just nu är det superbilliga priser på hotell och flyg dit.

Du kan äta läcker mat medan du tittar på det gigantiska akvariet.

De flesta charterbolag har nu fina erbjudanden till olika hotell i Dubai och resten av emiratet, då ingår alltid flygresan dit i priset. Det ligger ju bara 6 timmar från Stockholm, så ungefär lika långt bort som Kanarieöarna.

Stranden är lång och vattnet i havet varmt. Utsikten är det heller inget fel på.

Så längtar ni till värmen och inte orkar åka allt för långt kan jag verkligen rekommendera Dubai och då framförallt det spektakulära och helt unika hotellet Atlantis The Palm som jag verkligen kan rekommendera. Nu finns det verkligen många prisvärda erbjudanden hos både Tui, Ving och som jag precis valt, Apollo.

En bild på vattenlandet Aquaventure som ingår om du bort på hotellet. Pressbild.

Givetvis går det också bra att själva sätt ihop en resa till Atlantis the Palm, antingen via resebyrå, resesajt eller direkt på hotellets hemsida och sedan köpa till en billig resa dit.

Här är jag på besök på trevliga restaurang Wavehouse
Det finns mängder av bra restauranger och barer att välja på, och så mycket att titta på. Du skulle behöva vara här i veckor för att upptäcka allt inom området.

På hotellets hemsida hittar du massor av fina erbjudanden. Foto: Pressbild.
Vare sig du reser med bästa väninnan, familjen eller din älskade så finns det en plats här för er. Själv åker jag ner igen i augusti, hett som bara den just då men jag vet att det kommer bli lika trevligt som förra gången. Bara hotellet Atlantis the Palm är värt en resa i sig!

Text och Foto: Agneta Nisbeth och Atlantis the Palm

Kommentarer