TUI Blue - ett nytt hotellvarumärke att spana in

TUI slår nu samman sina olika hotellkoncept till ett enda: Det nya varumärket TUI Blue, ska bli världens största hotellvarumärke för semesterresor med över 100 hotell berättar reseföretaget i ett nytt pressmeddelande.



Tur kommer nu att flytta in sina tidigare hotellkoncept TUI Sensimar, TUI Family Life och de befintliga Blue-hotellen under ett och samma varumärke. De nya TUI Blue hotellen kan bokas från och med den 7 november och är tillgängliga att besöka under sommaren 2020 förklarar företaget.

– Med denna varumärkesportfölj kan vi möta våra kunders efterfrågan samtidigt som vi förstärker vår globala närvaro avsevärt. Styrkorna hos våra nuvarande hotellvarumärken kommer att flyttas in under ett och samma namn. TUI Blue är en ännu mer lokalt förankrad hotellupplevelse, vi går samman för en mer hållbar, autentisk och skräddarsydd upplevelse. Säger Patrick Törn, försäljningschef på TUI.

Text Agneta Nisbeth
Foto: TUI

Se mer om hotellen här:


Kommentarer