Läs vad Ving har att säga till sina kunder om coronaviruset

Nu har Ving skickat ut ett brev till sina nya och gamla kunder för att berätta hur deras resor kommer att påverkas av coronaviruset som nu ställer till med elände i världen.


Det är Vings VD Johnny Nilsen som skriver brevet som skickats ut till alla nya och gamla kunder, däribland mig själv. Ni kan själv läsa vad som står i brevet här nedan:

"Med anledning av den påverkan som det nya Coronaviruset (COVID-19) har på hela samhället vill jag ge en kort uppdatering kring vad vi på Ving arbetar med i denna situation. Vi följer händelseutvecklingen noga. Vårt huvudkontor är bemannat dygnet runt och vi har tät kontakt med såväl utrikesdepartementet, hälsovårdsmyndigheter, flygbolag, hotell och vår egen personal på resmålen för att hålla oss, och dig som kund, uppdaterade. Senaste information om vad som gäller för dig som kund hittar du här där vi uppdaterar löpande. Här finner du även vanliga frågor och svar."

"För nybokningar av charterresor erbjuder vi sedan den 6 mars en fri reseförsäkring (som täcker eventuella merkostnader som inte täcks av din hemförsäkring) samt av- och ombokningsskydd."

"Jag vill försäkra dig om att vi vidtar alla tänkbara åtgärder för att din resa med oss ska vara så säker som möjligt. Både här hemma, ombord på våra flyg och ute på våra hotell och resmål. Vi ber också dig som resenär att följa myndigheternas rekommendationer.  Alla de flygbolag vi samarbetar med har nu skärpt sina hygienrutiner. Med tanke på den rådande situationen utökar vi dessutom våra redan höga krav på städning och desinficering ombord på vårt eget flygbolag, Sunclass Airlines. Kabinpersonalen har också strikta rutiner för hur de ska agera om de misstänker att en passagerare är smittad av Coronaviruset."



"Samtliga de hotell vi samarbetar med har också mycket höga krav vad gäller hälso- och säkerhetsrutiner. På våra egna hotell, Sunwing Resorts, Sunprime Hotels och O.B.C by Sunwing utökar vi nu kraven ytterligare. Bland annat genom att upprätta ännu fler handspritstationer runt om på hotellet och att utbilda samtlig personal med ett helt nytt protokoll som rör just nya Coronaviruset. Skulle någon gäst smittas finns det också strikta rutiner för hur denne ska tas om hand."

"Vi strävar alltid efter att din semester ska bli så bra som möjligt när du reser med oss. Det är en strävan som jag vet att alla mina medarbetare skriver under på – både här hemma, ombord på våra flyg samt på våra hotell och resmål."

Med vänliga hälsningar  Johnny Nilsen  VD Ving Sverige


Av Agneta Nisbeth
Foto: Ving

Kommentarer