Världen stänger ner

Det kan väl inte ha undgått någon att nästan hela världen nu har inför någon form av restriktioner på att resa både inom- och utomlands på grund av det fruktade coronaviruset. Så att planera för en ny resa känns inte aktuellt på länge än, i alla fall för min del, även om jag älskar att upptäcka nya destinationer och flyga jorden runt.

Vackra Siracusa på Sicilien.

I skrivande stund är det USA som är mest drabbat av corona, de har över 85.000 fall och har därmed gått om Kina som nu hamnat precis därefter, tätt följt av Italien som länge varit mest utsatt i Europa. Men det finns många länder som som kommer att drabbas hårt och vi ser ännu inget slut på detta förfärliga elände.

En läcker krog i Thessaloniki i Grekland.

Att planera för en ny resa utomlands känns verkligen väldigt avlägset just nu, det känns mest som varje dag blir en kamp för att inte bli svårt sjuk. Har redan flera i min nära omgivning som drabbats, så jag håller mig snällt hemma och väntar på att allt ska bli nättre någon dag.


Samtidigt tackar jag för allt det sjukvårdspersonalen gör just nu, från läkare till sköterskor och alla andra på sjukhusen och vårdinrättningarna landet runt! Ett stort tack också till all blåljuspersonal som också får jobba extra hårt just nu.
Sköt om er och ta hand om dina nära och kära!

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer