Äntligen vår i min trädgård

Riktigt varmt är det kanske inte ännu, men nu har våren äntligen kommit till Knivsta och till min lilla trädgård. Snart dags för att laga till lite vedeldad pizza kanske?

Snart kanske det blir dags för pizzaparty?

Jag har nyligen avtäckt min fina pizzaugn som jag en gång beställde direkt från Italien. Den står nu i ett hörn i min trädgård och bara väntar på att få användas igen. Fast frågan är om det blir något större pizzaparty denna sommar, jag vill ju inte sitta där själv med min vedeldade ugn.

Krukväxterna har flyttat utomhus.


Det blir annars mest häng i hemmet eller pyssel i trädgården för mig dessa dagar, då man inte kan röra på sig i landet utan risk för att smittas med coronavirus. Och eftersom jag verkligen inte vill bli sjuk så håller jag mig snällt hemma med undantag för att kort åka och handla. Så jag har ställt ut mina krukväxter i ett ställ alldeles vid trappan och hoppas de mår bra av lite sol och värme utomhus.

Fina vårblommor, pärlhyacinter och tulpaner, i rabatten. 

I rabatterna har vårblommorna äntligen kommit här i Knivsta och mina rosor ser ut att växa till sig bra, hoppas bara på att det inte kommer några hemska frostnätter igen. Hoppas ni har de bra, var ni än befinner er och hoppas på att ni får en fin helg!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer