Det blev en stillsam påsk för min del

Denna påsk blev verkligen både stillsam och minnesvärd, trots att jag tillbringade hela helgen helt på egen hand. Men vädret har varit ganska bra i alla fall och vårblommorna har tagit sig i trädgården.

Några vårblommor i en mini-vas, gjord av mina mamma Gunvor.


Eftersom jag varit lite krasslig i veckan så ville jag verkligen inte riskera något, så jag fick handlat en massa god mat som jag fortfarande äter av. Mår lite bättre idag, men är fortfarande inte riktigt i toppform efter en (tack och lov) vanlig förkylning. Har flera vänner som drabbats av Coronavirus och sänder en extra varm kram till dem just nu.  Så det blev en lite annorlunda påsk för min del, men det var trevligt i alla fall. Hoppas ni också hade en fin helg - så gott det nu går i dessa galna tider!

Rosenbuskarna har fått blad.

Ute i trädgården har det äntligen börjat växa lite, både vårblommor och så härliga knoppar och blad, som på mina rosenbuskar. Ser så fram emot en sommar här hemma i Knivsta, den första lediga sommaren sedan mycket länge. Har annars alltid jobbat från juni till augusti, sedan tagit min semester under våren och hösten när alla andra jobbade.


Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer