Ha en fin påsk därhemma - trots allt

Det går väl inte att komma ifrån att denna påsk inte riktigt blir som alla andra i dessa coronavirus-tider. Men det hindrar en inte att fira högtiden härhemma i Sverige och ta vara på och njuta av det vi har. Som innehållet i ett stort påskägg eller en läcker påskbuffé.



Just denna påsk kommer jag att fira helt ensam, men det går faktiskt bra det med. Det är bara att plocka fram telefonen om jag vill prata med någon. Så jag ska duka upp min påskbuffé på allra vackraste porslinet och låta mig smaka av den goda maten.




Påskpyntat har jag inte heller, men lite ris kommer jag att plocka in från trädgården - fast det blir inget med fjädrar i som brukligt är i landet. Men några fina påskliljor och lite annat grönt så får det duga detta år. Jag skickar också en speciell hälsning till alla er som själva ligger sjuka därhemma eller på sjukhus, eller som har någon annan nära och kär som är drabbad. En varm virtuell kram på er alla från mig!

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer