Min väg hemåt - under alla fyra årstider

Jag har under ett par år fotograferat en väg jag åker på för att komma hem till mitt hus, vår, sommar, höst och så vintertid. Så här ser vägen ut under alla de fyra årstiderna.

Här en bild från detta år, våren är här!

Som de flesta av er vet - ni som läser bloggen regelbundet - är att jag bor på landet. Närmare bestämt i Knivsta kommun, en bit från Arlanda flygplats, mellan Stockholm och Uppsala. Det är perfekt nu när det snart blir sommar och när jag ändå måste stanna hemma på grund av Corona-pandemin.

Så här ser det ut från bilen en vinterkväll, på väg hem från jobbet.

Jag har genom åren roat mig med att fotografera min hemfärd under året, här kan ni själva se hur det ser ut för mig på väg hemåt, några bilder tagna direkt från min bil. Vintern är inte precis min bästa årstid, i alla fall när man måste jobba varje dag och ta bilen i väder som snöstorm och på hala och ibland helt oplogade vägar!

Vägen syns knappast i det ymniga snöfallet.

Här på bilden ovan ser ni ytterligare en kall vinterdag när det snöade för fullt och jag inte heller ville stiga ut från bilen. Jag längtade bara hem. Jag lovar att det inte varit så kul att åka hem i mörkret under sena vinterkvällar som dessa, men en viss skönhet i vintereländet finns det nog trots Ally, jag bara inte kunde se det just då.

En mörk höstdag.

Detta är en bild från en höstkväll, man måste alltid vara kolla efter vilt när man kör här. Det har skuttat fram harar, en och annan räv men även rådjur, älg och till och med vildsvin, speciellt när det är skymning och och kväll. Ibland stormar det också, då måste man se till att inte grenar ramlar ner framför en eller på en...

Sommar, sommar!

Men så här fint blir det snart - en grön och härligt solig sommardag. Denna gång så hade jag inga problem att kliva ur bilen för att ta mitt foto. Visst är det vackert! Jag älskar verkligen det gröna lummig landskapet under denna period och det gör faktiskt inte så mycket om det inte är solsken, det är ljuvligt i alla fall!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer