Ha en fin helg och en härlig Nationaldag!

Idag är det åter Sveriges nationaldag och som sig bör allmän flaggdag. Jag passar därmed på att gratulera landet jag bor i och alla dess invånare!



Hoppas det blir en fin dag för er alla, var ni än befinner er just idag och vad ni än gör. Ett extra stort tack går till alla som arbetar under nationaldagen. Som alla er i vården, butiksanställda, bussförare och all blåljuspersonal, bara får att nämna några få av alla yrkeskategorier som får kämpa på trots att det är helgdag.

Så här såg det ut förra året på HusabyMarken.

Förra året och många andra år före det brukade jag fira dagen på HusabyMarken, en härlig återkommande medeltida marknad vid Husby-Långhundra kyrka, här i Knivsta kommun. Men detta år är allt givetvis inställt på grund av Corona.

Det är alltid fullt med folk under marknadsdagen.

Så här skriver man på sin hemsida; "På grund av rådande Corona-pandemi tvingas vi tyvärr ställa in årets marknad.  Istället laddar vi om och ser framemot HusabyMarken 2021, då marknaden firar 30 år!" Det ser i alla fall jag fram emot! Och har ni möjlighet att resa hit nästa år så rekommenderar jag det verkligen, en härlig dag för hela familjen blir det, jag lovar!

Idag blir det stället en mer stilla dag här hemma, det ösregnar just nu utanför fönstret. Precis vad alla mina blommor behöver!

Text och bild Agneta Nisbeth

Kommentarer