Mellan hägg och syren

Precis som förra året har det inte varit någon längre period mellan hägg och syren. Bägge blommar i min trädgård och allt är ljuvligt grönt just nu.

Ljuset silas igenom lindens gröna blad.

Det är verkligen underbart att bara vandra runt i naturen under denna vår-sommar period med värme och solsken. Just nu känns det inte alls besvärligt att hålla sig undan i isolation här på landet, för jag åker fortfarande bara iväg och handlar en gång i veckan.

Äntligen blommar syrenen.

Och även denna vecka blev det mathandling en tidig söndagsmorgon vid sjutiden, då det är få andra i ICA-affären i Knivsta. Sedan kunde jag bara packa upp mina varor, laga en god måltid och äta gott. Efter det blev det lite ogräsrensning i rabatterna och annat pyssel utomhus. Fast jag skulle inte ha något emot att besöka en frisör snart, mitt hår har blivit väldigt långt och bångstyrigt.

Blommande gräsmattor.

Vilda blommor växer det överallt och ni kunde ju se alla maskrosor som finns i omgivningarna i ett inlägg här på sajten för några dagar sedan. Här är det andra små söta blomster som växer vilt i gräsmattan.

Sista dagen i maj 2020.


Jag hoppas som vanligt att ni har det lika bra därute i cyberrymden, många varma hälsningar i solen på er alla från mig och hoppas att ni hade en fin pingsthelg. Passa på att ta vara på de små ögonblicken i tiden, de är ändå de som betyder mest i det långa loppet.

En kall vinterdag 2019.


Gör små minnesbilder i huvudet som allt det vackra i naturen nu, om ni kan ta fram sedan när det åter är vinter. Fast vintern kan ju vara vacker den med, på sitt sätt, även om jag avskyr kyla. Ni ser samma hus under två olika årstider här ovan, vilken föredrar ni?

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer