Njut av den gröna sköna sommaren

Hoppas ni hade en fin midsommarafton igår, även om ni var tvingade att arbeta som så många är under helger och röda dagar. Jag hade i alla fall en riktigt trevlig dag och njuter just nu av den härliga sommaren.

Vackra rosor


Det är skönt att se att solen skiner igen nu efter det välbehövliga regnet som kom precis innan helgen. Värmen känns nästan som i södra Europa och det är underbart att vistas utomhus. Jag älskar verkligen vandra runt i allt det gröna och sköna, ofta att påta i trädgården och rensa ogräs. Just nu är det dags för rosorna att slå ut sina knoppar. De är något av en favoritblomma för mig!


Milsten i Uppland


Men lika ofta går jag iväg på en liten promenad och spanar då in allt det som växer omkring mig, men också det man finner längs vägen. Som denna fina milstolpe nära mitt hem i Uppland. 
Jag vill också passa på att önska er er fortsatt fin helg och hoppas att även ni som arbetat får lite ledigt. Jag har själv arbetat många helgen som journalist, så jag vet vilken lyx det är att kunna vara ledig röda dagar. Hoppas också att ni som är sjuka kommer att mår lite bättre inom kort. 
Tvätta händerna, håll distansen och ta hand om er där ute men glöm inte att leva lite - om än så bara i fantasin!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer