Det finns nu både smultron och hallon att plocka

Jag kan verkligen inte klaga på årets sommar, nu har jag plockat både vilda hallon och smultron som jag hittat i skogen.

hallon



Det blev inte så många hallon att bära med mig efter utflykten, jag åt nämligen upp de allra flesta under vägen hemåt. Och jag måste säga de var helt underbart goda!

smultron


Det finns verkligen mycket bär just nu, både som är på gång i min egen trädgård i form av röda vinbär som jag räknar med att plocka i slutat av veckan. Men också massor av härliga röda, vilda smultron som jag finns i utkanten av skogen. och lite varstans i naturen just nu. Tyvärr hittade jag också en otäck huggorm i min egen trädgård, så nu blir det stövlar på varje gång jag går dit!

vilda hallon


Men mina favoriter är ändå dessa saftiga och söta hallon. Några buskar finns i trädgården men än mer av dessa vildhallon hittade jag i skogen, som de överst här i artikeln. Ska ge mig av på en promenad lite senare i veckan för att plocka mer av detta röda guld.


Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer