I alla regnbågens färger!

Jag avskyr åska men älskar ett härligt sommarregn. Dessutom brukar man ju få en härlig regnbåge på köpet så att säga. Som denna, tagen från mitt sovrumsfönster en sen kväll i veckan som gått.

regnbåge


Det har minsann inte bara varit en sommar med hetta och strålande sol och torka som förra året, nu bjuds vi minsann på både värme och härliga ösregn som ger naturen precis vad den behöver. Och ibland får vi också njuta av vackra regnbågar, som denna. Bilden tog jag en sen kväll vid 22-tiden efter ett kraftigt åskregn dragit förbi, och visst är den vacker, eller de kanske jag ska säga, för det var faktiskt en dubbel regnbåge denna kväll.



En annan kväll då det inte regnade tog jag detta foto under en promenad - också det var ganska sent på kvällen. Det är ännu så där härligt ljusa kvällar här i Uppsala-trakten just nu. Men snart blir det mörkare igen så det är bäst att passa på att njuta av vad sommaren har att ge på alla sätt! Så ge er ut i naturen bara... Hoppas ni har det lika bra som jag - var ni än är!

Av Agneta Nisbeth
Foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer

  1. Trevlig blogg. Hoppas fler läser om allt fint som finns att se och göra! Blogga gärna om Åland.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var så kul att höra du gillar vad jag skriver! Lovar att skriva även om Åland!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar