Jag drar till skogs...

Det är tydligen en hel del svamp ute i skogarna just nu, men det har jag tyvärr inte sett något av än. Fast jag njöt ändå av min stillsamma promenad bland träden en tidig morgon i veckan som gått.

ut i skogen


Om ni kan så tar er en tur ut i närmsta skog, ni behöver inte gå långt in i skogen och förvirra er bland tallarna, bara så att ni kan fylla lungorna med den härligt friska skogsluften och njuta av all grönska. Det gjorde i alla fall jag i början på veckan och det var en riktigt härlig och vacker promenad.




Jag känner till min skog här ute på landet ganska väl, så jag behöver inte gå vilse här, dessutom finns en del små torp och villor i närheten. Det är bara så vackert och grönt i naturen just nu och det gör ingenting att solen inte skiner heller, det är ändå en skön värme ute.


skog


Det finns tydligen också en del blåbär i skogen just nu, men jag lyckades tyvärr inte hitta några sådana heller. Ska dock ut snart igen - i en annan del av skogen - och hoppas på bättre lycka då. Det gäller att ta vara på dessa underbara sommardagar - det går så fort och plötsligt är hösten här igen. För mig är detta också den allra första sommaren jag är helt ledig, i alla fall sedan jag var tonåring. Så jag njuter verkligen av att bara vara ledig! Hoppas ni har det bra också - var ni än är och vad ni än gör!


Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer