Jag tar in sommaren när det regnar utomhus

När det regnar ute och jag inte kan beskåda blomsterprakten i min trädgård så tar jag in lite blommorna i olika vaser - så jag får njuta av sommaren inomhus.

blommor i mitt fönster


De senaste dagarna har det både regnat och blåst väldigt mycket utomhus. Så tacksam för all väta, det har mina blommor och resten av naturen behövt. Men jag är inte ute i naturen lika mycket då, vill inte riskera att få en gren i huvudet. Det har nämligen varit riktigt stormiga dagar. Men det går ju lika bra att plocka in lite vackra rosor som växer i mina rabatter och sätta dem i små vaser här inne, som arrangemanget ni ser från mitt kök, med pizzaugnen utanför. 

blommor i vas


På bilden här ovan med de blå blommorna så hade jag tvingats rädda in dem efter att de blåst sönder i en storm häromdagen. Alla de långa stjälkarna hade knäckts och blivit helt förstörda! Även om de inte längre pryder min trädgård så är det vackra att titta på inomhus.



Så till slut en bild på mig själv ute på en promenad en dag när det inte blåste och regnade så mycket. Jag är alldeles nyklippt och så nöjd att bli av med allt hår som hängde i ögonen. Må väl allihop och fortsätt att ha en riktigt fin sommar!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer