Vackra vandringar

Jag har verkligen passat på att gå runt en hel del i mitt närområde denna sommar - här är några fler foton från mina vandringar här på landet.

Torp


Det finns hur många fina platser att plåta som helst om man bara ser sig omkring lite extra. Jag har märkt att mycket av det jag ser varje dag egentligen är otroligt vackert och lite speciellt. Vardagen har blivit till något extra, jag har denna sommar lärt mig att uppskatta det som finns omkring mig på ett annat sätt.

Knivsta


Här en bild från en plats jag ofta besöker under mina besök i det närbelägna Knivsta, det lilla Sågverkstorget. Inte så att jag slår mig ner vid någon av borden, men jag brukar vandra över torget för att besöka olika affärer, apotek, banker och bibliotek som finns i vår kommun. Varje vecka tar jag mig en biltur hit för att handla det viktigaste.

natur


Resten av vandringarna sker här hemma på landet, ut i grönskan och på stigar mellan åkrarna eller husen som finns här i Östuna. Det är så vackert ute just nu och väldigt frodig grönska och snart är det dags att skörda vad som växer upp.

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer