Vilken härlig sommar - jag trivs bra i min trädgård

Det har tack och lov varit en riktigt härlig sommar här i Sverige 2020  - kan ju inte vara bättre om man som jag måste stanna hemma. 

jordgubbar


Jag har verkligen haft en fin sommar - med både sol, värme och regn, precis om både jag och naturen vill ha det. Mina jordgubbar och smultronplantor som jag har satt i rabatten utanför huset ser ut att växa på bra. Men jag måste hålla efter dem rejält sedan djuren häromkring också gillar att äta av dem, så de får gömma sig under en svart plastsäck på nätterna.


bad i badbalja


Har också badat utomhus i min nyinköpta badbalja av vit plast som jag fyllde med lite lagom varmt vatten för att ta mig ett par svalkande bad i trädgården. Inte alls en dum idé just den heta dagen, vattnet använde jag sedan för att vattna mina rabatter.


En damm med näckrosor


Apropå vatten så visst denna fina lilla damm vacker att titta på? Med sina stiliga näckrosor som stiger upp ut ur det mörka vattnet... Jag räknar till hela fem blommor, så många minns jag inte att det varit någonsin tidigare, i alla fall som blommar samtidigt alltså.



Så har jag också tagit mig ett antal härliga promenader i omgivningarna och visst är det härligt att strosa runt i naturen på kvällen, då solen fortfarande skiner men det mesta av hettan ändå har försvunnit. Det blir nästan magiskt vackert!

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer