Redan härliga höstfärger i naturen

 Det har verkligen blivit mycket mer höstligt ute i min trädgård nu, på bara några dagar har det gått från sommarvärme till ett betydligt kallare väder. Och nu har också höstfärgerna kommit på träden.


höst

När solen skiner är det verkligen helt underbart att vandra runt utomhus. Träden börjar nu också skifta färg och det är så vackert att se alla fina höstnyanser på träden och buskarna, det piggar verkligen upp även en mulen dag som just denna kulna dag.


träd i höstfärger

Men vad säger ni om detta pampiga gamla träd, en ask, där ena halvan av det blivit gul och den andra delen fortfarande behåller sin gröna färg på lövverket? Visst är det vackert och lite ovanligt, har i alla fall inte sett det förut! Hoppas det inte beror på att det gamla fina trädet håller på att dö....



Ännu en bild från en av mina dagliga promenader här, jag försöker att gå mist 8 km varje dag, i regn som under soliga dagar. Och jag försöker att gå i rask takt så jag i alla fall får behålla lite av min kondis. På kvällarna går jag runt i huset också, som en galning kan tyckas, men jag håller i alla fall formen med mina powerwalks, inom- såväl som utomhus. Tittar jag på tv och det är en reklampaus reser jag mig genast och tar en tur därhemma, det blir en hel del sammantaget, jag lovar!


Löv


Än så länge är det inte så mycket löv som fallit ner men det börjar snart bli dags att kratta min gräsmatta något, eller vad säger ni? Hoppas ni också har en härlig höst, var ni än befinner er och vad ni än gör. Ta vara på varandra och håll er friska, tänk på att vi inte är utom fara för COVID-19 än på ett långt tag.

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer