World Turism Day firas med en kampanj - dela ditt intresse för resor

Just denna söndag infaller World Tourism Day och med anledning av det lanserar Brittiska Turistbyrån en minikampanj för att hjälpa till att stötta reseindustrin som just nu är hårt utsatt. Samtidigt lyfter de fram ett intresse som många utav oss delar - nämligen att resa!   



World Tourism Day firas varje år den 27:e september för att skapa uppmärksamhet kring vikten av turism och dess sociala, kulturella, politiska och ekonomiska värde. Just detta år kanske det är viktigare än någonsin eftersom den behöver stötta en industri som är hårt utsatt världen över.

Dela med dig av din drömresa

Den Brittiska Turistbyrån har skapat en kampanjsida där de uppmuntrar besökare att dela sin absoluta drömresa till Storbritannien på sociala medier nu på söndag. På kampanjsidan har de samlat några av deras toppkontakters bästa tips från Storbritannien, däribland Titti Schultz och Laila Bagge



På kampanjsidan kan vi bland annat läsa följande: "På World Tourism Day vill vi därför uppmärksamma de starka förbindelser som finns mellan Storbritannien och Sverige, som delvis har byggts upp av en långt tillbakagående tradition av turism mellan våra två länder, och de framtida resor som fortfarande väntar". 



Du kan själv delta genom dela din absoluta drömresa till Storbritannien på sociala medier. På sajten får du dessutom en massa bra tips från några av våra favoritbloggare och fina reseskildringar; som en tågresa till Skottland, om det berömda Balmoral Hotel och en häftig äventyrsresa i Wales. Dessutom får du en videohälsning från Judith Gough, Storbritanniens ambassadör i Sverige.   

Läs hur du kan dela med dig av din drömresa på Brittiska Turistbyråns kampanjsida här››

Text Agneta Nisbeth

Foto: Brittiska Turistbyrån


Här kan du se den brittiska ambassadörens bästa tips på resor i Storbritannien.



Kommentarer