En regnig helg men naturen bjuder på färgprakt

 Det har varit en ganska kylig och regnig helg, men det går inte så mycket. Man kan ju nota av värmen inomhus eller ta sig en promenad i den färglada naturen med en regnjacka.


höst natur


Nu råder det ingen tvekan om att hösten är här, många av träden härute på landet har redan tappat sina blad, andra lyser gult, rött och grönt. Det är verkligen underbart vackert ute i naturen just nu, på det viset älskar jag verkligen denna årstid även om den påminner mig om att det snart är vinter igen och kan och snön är på väg. Snart är det åter dags att sätta på vinterdäcken på bilen, bara det... 


höstlöv


Under helgen plockade jag upp några av de grannaste bladen på marken, alla av lönn, för att sedan lägga dem i mina nu tomma blomkrukor. Så att jag kan njuta av deras färgprakt ett tag till, kanske binder jag en krans för dörren av dem, vi får se om jag orkar. Annars var jag nog mest inomhus denna lördag och söndag - även om jag naturligtvis tog mina dagliga vandringar och min traditionella helgtur till Knivsta för att handla lite mat.

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer