Det vore ju skönt att sitta här och blicka ut över folklivet...

 Det känns inte som jag kan resa iväg än på ett tag, men längtan till Italien har inte försvunnit för det. Skulle verkligen vilja sitta här på balkongen.


Tror tyvärr det kommer dröja ett bra tag innan jag kan sätta mig på flyget och resa iväg utomlands igen, det är bästa att stanna hemma ett tag till. Och det går väl ingen nöd på mig här ute på landet, jag är ju omgiven av vacker natur. Men jag tänker mycket på mina resor och speciellt då dem som gått till Italien. Här på bilden ovan ser ni några fina balkonger med blommor i den charmiga staden Taormina på Sicilien. Det vore inte helt fel att sitta där och titta ut över folklivet på gatan utanför, gärna med en läcker gelato i handen.



Men jag länkar givetvis mest tillbaka till mitt älskade Neapel, här ovan en bild från stadsdelen Vomero uppe på berget, med en underbar utsikt över staden och havet nedanför. Just detta foto kommer från en promenad på väg till den medeltida fästningen Castel Sant'Elmo. Grindarna som ni ser här öppnar upp en väg till en pampig privat villa som ni också kan se på fotot. Tänk att få bo där...

Jag drömmer mig bort och hoppas på bättre tider. Det gäller bara att ha tålamod och hålla sig frisk.

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer