Läs Norwegians brev till sina kunder här: Vi tar oss igenom krisen

Idag fick jag - som tidigare kund hos Norwegian - ett nyhetsbrev i min mailbox där företagets koncernchef berättar att de nu håller på att bygga ett starkare flygbolag. Läs brevet i sin helhet här.  


Jacob Schram som är Norwegians koncernchef skriver följande i sitt brev:

– Jag skulle vilja rikta ett stort tack för ditt fortsatta stöd under dessa svåra tider, särskilt eftersom vi alla har påverkats av den globala COVID-19-pandemin och den osäkerhet som följer med den.  Vi är fast beslutna att ta oss igenom den här krisen som ett starkare flygbolag och fortsätta erbjuda utmärkt service och låga biljettpriser.  För att kunna göra det kommunicerade vi nyligen att vi har påbörjat en juridisk process för att reorganisera delar av vår verksamhet. Den processen gör Norwegian bättre förberett på den ökade efterfrågan som vi tror kommer när det blir färre och mer harmoniserade reserestriktioner globalt och vaccin blir tillgängliga.  



Han fortsätter i brevet:

– Målet är att bygga ett starkare Norwegian som är bra för våra lojala kunder, anställda och investerare.  Den här processen påverkar inte vår nuvarande verksamhet; vi fortsätter att flyga ett begränsat linjenät en tid framöver och så snart vi är redo att börja flyga till fler destinationer, meddelar vi dig. Under hela den här perioden kan du fortsätta att använda och tjäna CashPoints.  Även om det för närvarande inte går att resa som förr måste vi ändå blicka framåt. Resandet kommer att komma tillbaka och då kommer Norwegian finnas där för dig för att ta dig närmare världen.  Vi ser fram emot att snart välkomna dig ombord igen och flyga dig till dina favoritdestinationer.  På vägnar av alla oss på Norwegian: Tusen tack för tålamodet och för förtroendet. Vi ses i luften snart igen.  

Av Agneta Nisbeth

Foto: Norwegian

Jacob Schram Koncernchef Norwegian

Kommentarer