Alla önskas en God Jul - var ni än befinner er!

Idag är väl de allra flesta hemma från jobbat och kan fira jul med den allra närmaste familjen. Men för alla er som verkligen måste jobba idag och resten av helgen vill jag bara säga ett stort TACK!! 



Det är många som idag måste gå/åka till jobbet, trots att det är julafton. En dag när man mest vill stanna hemma med barnen eller åka över till familjen och vänner för att fira och öppna paket framför granen. Det finns många därute som idag arbetar på sjukhus, hos polisen, ambulanser, brandkåren och som vakter, alla som kör våra bussar och tåg, de som står i affärer och alla andra som inte kan vara lediga, ingen glömd även om jag inte nämnt er här. 



Jag har själv arbetat hemifrån under julen i många år, som journalist, men det är ändå ingenting mot att i dessa dagar hjälpa till att rädda liv på sjukhus eller se till att samhället fungerar som det ska när vi andra tittar på Kalle Anka i teve. Speciellt detta år känns det extra tufft att tänka på alla som jobbar inom vården, ni har heller inte fått vara lediga som ni borde under detta konstiga år. Och nu blir det säkert bara än mer att göra, hatten av för er alla!! 



Jag hoppas ändå att var ni än befinner er - på jobbet eller hemma eller kanske på någon annan plats på jorden - så önskar jag er en fridfull julhelg och hoppas ni kan finna lite ro och hopp inför nästa år. 

God Jul på er alla!

Text och foto Agneta Nisbeth

Kommentarer