En liten glimt av blå himmel där bakom molnen...

Det har varit en grå och tung tid de senaste veckorna. Inte bara på grund av pandemin utan också på att solen lyst med sin frånvaro under en lång tid, men så i veckan klarnade det upp - i alla fall lite grann...



Efter flera veckor av grått och regnigt väder så klarnade det plötsligt upp lite grann och man såg bitar av en blå himmel där bland de regntunga molnen. Solen såg jag inte något av men bara detta gjorde mig i alla fall något, lite gladare. Annars har det varit en riktigt tuff tid, utan att se och umgås med sina nära och kära. Jag älskar verkligen att vara ensam, men det kan faktiskt bli lite väl mycket av den varan också. Men jag ska inte klaga, det finns verkligen de som har det mycket värre. Och så har vi alla som arbetar och sliter hårt i vården, samt alla andra som måste vara på sin arbetsplats istället för att jobba hemifrån.




I veckan fick vi också reda på att vaccinationerna kan komma att sätta igång ganska snart, om det sedan blir verklighet återstår givetvis att se, men man kan ju alltid hoppas. Sedan är det ju inte ens säkert att de kommer göra någon skillnad heller i det långa loppet, man jag fortsätter att önska och hålla alla tummar för att vaccinet kommer att fungera. Så att vi någon gång i framtiden kan slippa att drabbas av detta fruktansvärda virus som slår ut så många, både av medicinska skäl och rent ekonomiskt.


Text och bild Agneta Nisbeth

Kommentarer