God fortsättning! Hoppas ni haft en fin jul trots allt

Idag är det redan juldagen och paketen är öppnade, julmaten nästan uppäten och granen står där grann och glittrande. Hoppas ni haft en fin jul trots allt, detta konstiga år.


Jag tänker först av allt på alla er som tvingats jobba denna jul, på sjukhus eller alla andra arbetsplatser här i landet. Ni har verkligen mitt fulla stöd på alla sätt och jag tackar er av hela mitt hjärta för att ni hjälper till som ni gör under denna pandemi. Men jag hoppas givetvis att även alla ni andra som lyckligt nog kunde vara hemma denna jul fick en fin julafton. 



Man får helt enkelt tänka på ett nytt sätt denna jul och göra allt så bra man någonsin kan, utan att det för den skull blir något dåligt, bara annorlunda och kanske till och med bättre på sitt sätt. För handen på hjärtat, har vi inte stressat upp oss lite väl mycket kring julen de flesta år, rusat runt i alla affärer för att köpa några julklappar som kanske ändå bara behövs bytas ut i mellandagarna.



Är även medveten om att alla inte ens firar jul och att några tvingats vara helt ensamma. Jag firade också julafton helt på egen hand, förutom en liten stund utomhus då jag och några från familjen andra samlats kring ett bord med varm glögg och pepparkakor. Samt en liten brasa att värma sig vid, det var trots allt frost på marken och ett par minusgrader, men en strålande sol. Idag juldagen är det faktiskt helt vitt på marken för det har snöat lite i natt!

Av Agneta Nisbeth

Foto: Agneta Nisbeth  

Kommentarer