Från vinterlandskap till regn - varierande väder just nu

Ena dagen ser det ut som ett julkort här ute på landet, med massor av vacker vit snö överallt. Dagen efter har det mesta regnat bort, vädret är onekligen lite opålitligt just nu, precis som allting annat...


Hoppas ni haft en bra början på det nya året, jag hoppas också att detta år verkligen kommer att bli bättre än det vi just lämnat. Vädret just nu verkar i alla fall inte riktigt ha bestämt sig för om vi ska ha vinter eller höst/vår-väder. Jag är inte en som normalt gillar vinter och kyla men just nu är jag väldigt trött på allt regn som faller och gör marken väldigt blöt och ger stora översvämningar här i där jag bor, i Knivsta-området. 


Men vad kan man väl göra åt vädret, nej just det ingenting. Så nog om detta och till någonting mycket trevligare. Jag tycker att det faktiskt redan känns som dagarna blir lite längre, även om det inte rör sig om mycket. Ljuset återvänder sakta men säkert. 


Så här såg det ut från mitt vardagsrumsfönster för några dagar sedan, en blick ut på en helt grön gräsmatta, som det vore vår ute. Ni ser också den fina julklappen jag fick av min brorsdotter stå i fönstret, fylld med tre doftande hyacinter. Nu när det börjar bli ljusare ute får man också mer lust att fixa lite härhemma, har en del planer som jag ska försöka sätta i verket under våren.

Hoppas ni alla mår bra och att ni fortsätter tro på framtiden, det blir bättre även om det kommer att ta ett tag till.

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer