Isigt och halt här ute på landet - så jag plockade fram sparken

 När man inte längre kan gå på vägarna här ute på landet på grund av all blankis så finns det bara en sak att göra - plocka fram min mammas gamla sparkstötting.




För några dagar sedan var det helt omöjligt för mig att gå omkring på vägarna här, även med broddar på skorna. Jag vill verkligen inte ramla och bryta något ben i dessa tider när sjukhusen redan är överfyllda av pandemi-patienter. Så jag fick be min bror att plocka fram sparken, kom inte ens in i ladan där den förvarades...


Så här såg det ut bara för någon dag sedan här ute hos mig i Knivstatrakten, utan mina hjälpmedel som broddar och spark hade jag inte ens kunnat ta mig till postlådan. Isen var verkligen omöjlig, knölig och lite blöt, gick inte att ta ett steg på den utan att glida eller ramla.



Tack och lov har det nu töat det senaste dygnet. Just idag söndag har snön nästan helt försvunnit från gräsmattorna och åkrarna, men det är fortfarande väldigt isigt på vägarna. Men enligt väderrapporten ska det snart snöa igen. Det ska börja i natt och sedan fortsätta i ett par dagar, så jag får nog användning av sparken igen. Återkommer med fler bilder och rapporter då, till dess önskar jag er en fin söndag!!

Text och bild Agneta Nisbeth

Kommentarer