Jag har redan ätit min första semla...

 Eftersom jag är en stor älskare av semlor så har jag givetvis startat med att äta inte bara en utan två stycken denna vecka. Hur är det med er, väntar ni till rätt dag eller kan ni inte hålla er heller?




Jag vet att det är många som blev lite förvånade över att jag redan stoppat i mig två stycken semlor fast det bara har gått 19 dagar av januari. Men jag är en stor fantast av semlor, fast bara de med mandelmassa ska jag kanske säga för vanilj-varianterna går bort helt. Just dessa köpte jag på Willys i Knivsta och de var riktigt goda, lite torra kanske i bilen men med en väldigt god smak av kardemumma och så en massa fin mandelmassa och god grädde.

Hur är det med er, kan ni hålla er till den rätta dagen eller fuskar ni som jag? Några av er kanske inte ens äter semlor överhuvudtaget förstår, men jag är barnsligt förtjust i detta bakverk.

Av Agneta Nisbeth

Kommentarer