Mer snö och kallare än någonsin

Det är inte precis några vårkänslor man får efter en promenad utomhus. Så här mycket snö har vi nu och det har blivit rejält kallt igen här i Knivsta-trakten.



För någon dag sedan snöade det nästan hela dagen och kylan på nätterna är rejält påtaglig nu. Men jag kan inte förneka att det är väldigt vackert också. Inte så ofta man får dessa fantastiska vinterlandskap att vandra runt i numera.  Fast det är fortfarande glashalt under vissa delar av snön på vägen så jag har stor användning av min sparkstötting. 

Det blir däremot inga längre utflykter med den, det har varit lite för kallt för min smak att bege mig ut under några längre stunder. På nätterna är det ner emot 16 grader kallt, hu!




Jag ser även att delar av Skåne har fått snö som stannat mer än några timmar, det måste också vara lite ovanligt. Kallt är det dessutom. Och vänner som bor längst upp i norr har fått över metern med snö och haft svårt att ens öppna dörren för att komma ut! 

Hur har ni det där ni bor, snö och kyla även där? Och är det något ni uppskattar och har genast tagit fram skidorna, eller längtar ni efter vår?

Text och bild Agneta Nisbeth


 

Kommentarer