Mycket vatten på åkrarna nu - som en sjö därnere

 Som vanligt har jag gjort mina promenader här ute på landet under helgen, som jag gör varje morgon och flera gånger under dagen. Här är några bilder från mitt Knivsta just nu.



Det är åter lite kallt ute nu, ingen snö men det är minusgrader och det gör att man lättare kan promenera ute i naturen, tidigare var det väldigt blött och kladdigt i leran. Men det har hunnit bli väldigt mycket vatten på åkrarna nedan för husen, nu ser det åter ut som en sjö istället för en liten porlande å.



Men det kan också vara riktigt vackert när man vandrar en tidig morgon när dimman ännu inte lättat. Jag som är närsynt kan verkligen förstå varför man en gång i tiden trodde att det var älvor som dansade på ängarna. Tar jag av mig mina glasögon så ser det väldigt mystiskt ut, som något magiskt i vitt som rör sig därute över åkrarna.

Hoppas att ni haft ett par bra dagar nu när många av er varit lediga, men inte alla har haft förmånen att kunna njuta av helgen utan har varit tingade att arbeta. Som alla ni på olika sjukhus runt om i Sverige, kan inte nog tacka er för allt ni gör. Allt medan jag håller mig hemma, tvättar händerna, håller avstånd och allt annat vi uppmanats att göra.

Text och foto: Agneta Nisbeth


Kommentarer