Snabba växlingar i vädret just nu

Från helt gröna gräsmattor till en decimeter av snö, på bara ett dygn. Det är onekligen ett mycket varierat väder just nu här hos mig på landet.


För några dagar sedan regnade det igen och all snö som tidigare funnits här ute i Knivsta-trakten försvann nästan helt, kvar var en del is på vägarna och några snöhögar. Ett tag kändes det nästan lite vårlikt. Men så helt plötsligt slog det om under måndagen och vinter kom tillbaka.




Så här såg det ut i måndags från mitt köksfönster, lite som en inramad tavla i vitt och svart, med några gråtoner däremellan. Förutom all snö så har det också blivit rejält kallt med minusgrader, om nätterna speciellt men nu på morgonen är det fortfarande minus 6. Men vackert är det, det kan jag inte förneka. Speciellt nu när jag inte behöver ge mig ut på vägarna varje morgon för att åka till jobbet. Hur har ni det just nu, är det snö där ni bor eller har ni barmark fortfarande?

Text pcch foto: Agneta Nisbeth 

Kommentarer