Blommor helt uppåt väggarna

Jag älskar att måla och rita, så det kändes inte alls konstigt att ta upp denna något mer konstnärliga ådra igen. Så jag plockade helt enkelt fram mina akvarell-pennor ur förrådet och började måla min ena vägg i sovrummet.



Naturligtvis är det inte alla som vill och kan måla på sin vita väg därhemma, men jag tyckte den vita övermålade tapeten i sovrummet behövde piggas upp lite. Så jag började med att leta upp en bild på några blommor som jag sedan skissade upp på väggen. Efter det fyllde jag i den med ett par pennor och kritor av akvarellfärg. Och här ovan ser ni hur det ser ut just nu, det är inte helt klart än på långa vägar men jag har i alla fall börjat mitt arbete.



Det vill säga du ritar med pennorna eller kritorna först, sedan tar du lite vatten och en pensel och väter ner färgen för att få det till en akvarellmålning. Väldigt kul att jobba med, här ovan ser ni hur det var innan jag målade över med vattnet.  

Dessutom är det bra att syssla med något kreativt under denna pandemi som annars kan få dig lite tokig av all isolering. Även om du inte tror du kan måla, rita, skulptera eller någon helt annan form av konst så kan du det. Det är bara din rädsla för att testa som hindrar dig.

Text och foto: Agneta Nisbeth 

Kommentarer