Det har varit några riktigt kalla nätter och dagar

Brr, det har verkligen inte varit ett väder för mig som hatar riktig kyla. I några nätter förra veckan blev det så kallt som minus 23 grader. Men nu ser det äntligen ut att vända.



Det kommer visserligen fortfarande att vara minusgrader här ute i Knivsta-trakten, men på dagarna går det ner mot nollan och så ska det bli solsken som smälter lite av snön. För det har kommit en massa ny snö de senaste dagarna, vi har i mitt tycke verkligen fått tillräckligt nu av denna vita vara. Vacker är det förvisso och jag har varit ute på mina promenader dagligen, trots kylan för att fotografera allt det som naturen bjuder på i dessa dagar. 



Men det har varit lite för kallt om nätterna för min smak och på kvällarna har jag inte kunnat visats utomhus. Så det blev en mycket kort promenad en sen eftermiddag för att jag skulle kunna ta denna bild ni ser här ovan, bara några steg från min ytterdörr. Jag vill inte gärna gå ut när det är mer än 20 grader kallt utomhus. 

Text och foto: Agneta Nisbeth 

Kommentarer