Jag vågar mig ut i naturen - trots kylan

 Jag är verkligen ingen fantast av varken vinter eller kyla och i lördags gick jag inte utanför dörren på hela dagen, det var helt enkelt för kallt. Men nu har jag ändå vågat att ta en liten promenad.



I söndags sken solen för fullt och trots att det var rejält kallt på morgonen, -15 grader, så vågade jag mig i alla fall ut på en liten tur i naturen lite senare under dagen då solen faktiskt värmde något. Och det blev en liten runda i det vita, vackra landskapet som jag faktiskt kan uppskatta trots min aversion mot vinter och kyla. 



Men jag var väl påklädd, från topp till tå. Jag tar inga chanser, det blev långkalsonger, varma stövlar och en tjock jacka, på huvudet en fin värmande mössa som täckte det mesta av mig samt en mjuk halsduk. Allt för att inte frysa. När jag kom hem gjorde jag mig en värmande ostpaj, perfekt mat för en kall dag.

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer