Ny reseminnen - denna gången souvenirer från Nepal

 Som jag har berättat om tidigare här på sajten var jag för ett antal år sedan på mitt livs resa, tre veckor i Nepal. Här här två saker jag släpade hem därifrån och som nu finns i mitt hem här i Knivsta.




Förra veckan berättade jag om några saker jag har här hemma som kommer från mitt älskade Neapel i Italien. Denna gång har jag fler souvenirer att bjuda på från en annan, riktigt äventyrlig resa till Nepal i Asien. Under min resa dit fick jag chansen att både se städer och landsbygd, berg och djungel. Här är några mer fysiska minnen från den resan. Här ovan ser ni en handmålad mask jag hittade under ett besök i en stupa på ett berg lite utanför huvudstaden Katmandu.  Den hänger numera i min hall här hemma och den är så vacker!


Sedan har vi denna lilla figur som är betydligt tyngre och gjord i sten, den lär också vara av en betydligt äldre årgång. Hittade den i en liten affär med allehanda prylar och blev förtjust i den. vet faktiskt inget mer om den annat än att den är riktigt fin och älskad, men jag har inte använt den till rökelse som några föreslagit.

Text och foto: Agneta Nisbeth

Kommentarer